Lupta lui Făt-Frumos cu Scorpia
Lupta lui Făt-Frumos cu Scorpia
Lupta lui Făt-Frumos cu Scorpia. Ilustrație de Sînziana Popescu.

 

A fost odată ca niciodată, că de n-ar fi, nu s-ar mai povesti, de când făcea plopșorul pere și răchita micșunele, de când se băteau urșii în cozi și se luau de gât lupii cu mieii de se sărutau, înfrățindu-se, de când se potcovea puricele la un picior cu nouăzeci și nouă de oca de fier și s-arunca în slava cerului de ne aducea povești, de când scria musca pe perete, mai mincinos cine nu crede.

Citește în continuare "Tinerețe fără de bătrânețe și viață fără de moarte"

Categorii Basme şi poveşti

Ileana Sânziana

de Petre Ispirescu

A fost odată ca niciodată un împărat mare și puternic, care îi bătuse pe toți vecinii lui, astfel că își întinsese hotarele împărăției sale pe unde a înțărcat dracul copiii, și toți împărații învinși îi erau datori să-i dea câte un fiu ca să-i slujească timp de zece ani. La marginea împărăției lui mai trăia un alt împărat care, cât fusese tânăr, nu se lăsase doborât în luptă. Când cădea câte un pârjol asupra țării sale, el se făcea luntre și punte și-și scăpa țara…Citește în continuare „Ileana Sânziana”


Categorii Basme şi poveşti

Frumoasa și Bestia

de Jeanne-Marie LePrince de Beaumont

S-a întâmplat odată ca un Negustor, odi­nioa­ră foarte înstărit, irosindu-și averile, să fie nevoit să se mute într-o mică fermă de la țară, împreună cu cei trei fii și cele trei fiice ale sale. Fetele mai mari fură foarte ne­mul­țu­mite de cele întâmplate, dar mezina, care se numea Fru­moasa, încercă să-și mângâie tatăl și să transforme umi­la lor locuință într-o casă primitoare.

Citește în continuare "Frumoasa și Bestia"

Categorii Basme şi poveşti

Prințesa Stea-Frumoasă

de Marie-Catherine Le Jumel de Barneville, baroneasă d’Aulnoy

Demult de tot, trăiau odată trei Prințese nea­se­muit de frumoase, care se numeau Roșcovana, Bruna și Bălăioara. Acestea se retrăseseră într-un conac de țară, împreună cu mama lor, o Prințesă ce își pierduse întreaga avere. Într-o bună zi, o bătrână sărmană veni în căsuța lor și le ceru ceva de pomană. Prințesa-Mamă, o bucătăreasă neîntrecută, o servi pe bătrână cu o mâncare gustoasă. După ce termină de mâncat, femeia, care era de fapt o Zână, îi spuse Prințesei-Mamă că bunătatea ei nu va rămâne nerăsplătită,…Citește în continuare „Prințesa Stea-Frumoasă”


Categorii Basme şi poveşti

Căprioara Albă

de Marie-Catherine Le Jumel de Barneville, baroneasă d’Aulnoy

Trăiau odată un Rege şi o Regină care erau nespus de fericiţi împreună. Singura lor mâhnire era că nu aveau încă un moştenitor. Dar într-o bună zi, pe când Regina stătea lângă o fântână, un crab mare răsări din apă, chiar lângă dânsa, şi îi spuse:

— Mărită Regină, dorinţa îţi va fi îndeplinită!

Apoi crabul se preschimbă într-o bătrână care ieşi din fântână cu straiele uscate ca prin minune.

Citește în continuare "Căprioara Albă"

Pentru că v-am obişnuit cu câte un puzzle la (aproape) fiecare apariţie de fişier pdf, continuăm publicarea acestora concomitent cu lansarea unui puzzle bazat pe o imagine din basmul Răţoiul cel urât, care la noi este cunoscut în egală măsură drept Răţuşca cea urâtă. În acest context, titlul nu are absolut nicio importanţă, atâta vreme cât imaginea lui John Hassall prezintă un grup de lebede graţioase, pe un lac, dintre care una îşi ascunde capul sub aripă. Acesta este finalul poveştii şi începutul jocului…

Citește în continuare "Puzzle online: Răţoiul cel urât"


Număr de participanţi.
Se joacă în opt-zece copii.

Cum se procedează.
Doi dintre participanţi sunt desemnaţi vânători (unul în prima tabără, altul în cea de-a doua), iar restul copiilor sunt răţuşte. Vânătorii aruncă cu mingea în copiii care joacă-n grupul raţelor, iar aceştia din urmă se feresc.

Micuţii atinşi cu mingea vor fi nevoiţi să părăsească terenul, iar ultimul copil rămas
neatins de minge trebuie să le spună vânătorilor vârsta lui. Apoi se va selecta
un vânător care va arunca cu mingea de atâtea ori cât e vârsta „ţintei”, urmărind
să atingă copilul din tabăra adversă.
Dacă vânătorul îşi atinge ţinta, primul copil care a ieşit din joc şi ultimul
copil atins din grupul raţelor vor deveni vânători. Dacă, dimpotrivă, vânătorul
n-a reuşit să-l atingă pe ultimul copil, grupul raţelor devine grupul vânătorilor.

Citește în continuare "Raţele şi vânătorii"