Alice se… întoarce

La curtea Reginei de Cupă
La curtea Reginei de Cupă

Vorbeam în urmă cu vreo trei luni despre noul film al lui Tim Burton, Alice in Wonderland, atrăgându-vă atenția asupra personajelor, care semănau teribil cu ilustrațiile originale ale cărții, realizate cu mai bine de un secol în urmă de către Sir John Tenniel. Ei bine, dacă din punct de vedere scenografic în film totul e „ca la carte”, nu același lucru se poate spune despre scenariu, care n-aduce deloc cu povestea lui Lewis Carroll. Scenariul filmului pare ceva cu totul nou, o continuare bizară a poveștii, în care Alice se întoarce în Țara Minunilor și descinde în mijlocul unui conflict.

Habar n-am ce vrea să ne spună Burton cu noua lui trăznaie, dar pe mine chiar m-a făcut curioasă. Asta cu toate că nu m-am numărat niciodată printre fanii regizorilor care fac experimente pe textele clasicilor. Dimpotrivă. Din câte îmi dau eu seama însă (pot bănui doar, pentru că n-am văzut nimic în afara trailerelor), Burton n-a masacrat romanul lui Carroll pentru a ne prezenta o „Alice a la Tim”, asa cum se poartă, ci a încercat să „scrie” prin filmul lui o continuare a cărților lui Carroll – Alice’s Adventures in Wonderland și Alice through the Looking-Glass. Sper să-i fi ieșit.

Aici găsiți câteva zeci de fotografii din film și acesta este trailerul.