Sînziana Popescu | blog

Zapis de trecere către o altfel de copilărie

Și oamenii de zăpadă visează, nu-i așa?

T T T

„La ce visează oamenii de zăpadă” este cea mai nouă cărticică a Andreei Demirgian, cunoscută scriitoare & traducătoare de cărți pentru copii, bloggeriță jucăușă (sic!) și mamă a două prichinduțe simpatice foc, iar superbele ilustrații ale cărții poartă semnătura Andei Ansheen. Poate numele „Ansheen” nu vă spune multe, dar să știți că vorbim, de fapt, de talentata și mult-îndrăgita Anda Cofaru, membră a Clubului Ilustratorilor din România, pe care eu una am descoperit-o, așa cum i-am „cunoscut” pe toți ilustratorii noștri, răsfoind cărticica „See what we do!”, publicată la Editura pionier press, unde și-au lăsat cu toții o carte de vizită.

Cartea „La ce visează oamenii de zăpadă” este una bilingvă, scrisă în limba română și direct în limba engleză, pentru că spre deosebire de noi, scriitorii din țară, Andreea are marele atuu să poată scrie direct în engleză și să-și prezinte oricând scrierile editurilor de peste ocean.

Povestea ei e una serafică, à la „Winnie-the-Pooh”, proiectată într-un spațiu în care răul nu există, o poveste în care, deși uneori e noapte și ne aflăm la marginea unei păduri, nu avem de ce ne teme. Omul de zăpadă, protagonistul poveștii, îi urmăreşte pe copiii pădurarului – cei care-l făuriseră – cum se bucură de brăduţul lor de Crăciun şi îşi doreşte şi el în taină unul împodobit la fel, cu globuri „adevărate”, ca ale copiilor, unul sub care să-i pună Moşul daruri. La sfârșitul poveștii se va bucura împreună cu noii lui prieteni de darul mult râvnit, de bună seamă, dar va primi cu mult mai mult. Vă las pe voi să descoperiți ce anume.

Până atunci, vă pot dezvălui doar că la sfârșitul cărții veți descoperi și două pagini simpatice de colorat. În plus, dacă vă construiţi un trunchi de piramidă din carcase de CD pentru proiectarea hologramelor, ca în filmulețul de mai jos, puteți viziona hologramele cu ilustrațiile Andei Ansheen direct pe mobil. Prichindeii se vor distra cu siguranță să vadă omuleți de zăpadă dansatori, iar voi, cei mari, găsiți toate detaliile necesare pentru construirea piramidei şi vizionarea hologramelor pe blogul „În joacă”.

Pentru că am primit două cărți de la autoare, pe una am dăruit-o unor prietene (mai mici), doar dar din dar se face Rai, iar pe alta am păstrat-o și o aștept cu nerăbdare pe Andreea Demirgian (a.k.a Ada Petre, Ada din Canada) să-mi și scrie câteva rânduri când va ajunge în țară.

Notă: Cartea poate fi achiziționată de pe blogul autoarei.

•
  •
  •
  •
  •
  •
  •
Etichete: , ,
Sînziana Popescu este creatoarea seriei fantasy Andilandi, despre aventurile din Celălalt Târâm ale unor copii „încercaţi” de invidie, egoism sau lipsă de încredere în sine. Dar nu puțini dintre vizitatorii noştri o cunosc şi drept autoare de teatru pentru prichindei sau de cărți bogat ilustrate, pentru copii mai mici. Sînziana Popescu este membră a Uniunii Scriitorilor din România, Filiala de Literatură pentru Copii și Tineret.

Alte pagini semnate de